29 dage med grøn morgenmad – Ny måde at styrke fordøjelsen på

Sig ja tak til mere grønt i 29 dage.

Næste onlineforløb begynder lørdag d. 14. oktober 2017 – Få plads her

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at vi spiser flere grønsager.

Ja, hvem har ikke hørt om 6 om dagen? Altså 600 g grønsager og frugt hver dag. Og alligevel er det de færreste, som opfylder den kvote.

På dette onlineforløb får du:

  • 29 dage med masser af naturens egne vitaminer, mineraler og skønne fibre
  • Opskrifter på 29 grønne morgengrød/smoothies direkte i din mailbox
  • Ugentlig indkøbsliste
  • Hvad du skal bruge af redskaber
  • Forslag til, hvad du kan spise sammen med den grønne morgengrød
  • Intro-video
  • En lukket FB-gruppe
  • Støtte og du bliver holdt i hånden hele vejen
  • Vejledning til en dag ad gangen

Hvad kan grøn morgenmad gøre ved din sundhed?

Du har ca. 700 forskellige typer bakterier i dine tarme. Altså når dine tarme er i topform. Forsker har vist, at jo mere grønt vi spiser, jo større mængde af de gode bakterier, får vi. De gode bakterier er altafgørende for at vores tarme fungerer optimalt. De er faktisk også afgørende for om vores immunsystem er velfungerende.

Tarme i topform har charme og kan være med til at styre os uden om, insulinresistente celler, oppustet mave, træg mave, ustabilt blodsukker og dårligt humør.grøn morgenmad

Jeg kan ikke love dig noget. Ja hvem kan love os,  at vi bliver sundere, fordi vi gør, som de siger?

Men det er et forsøg værd.

Det er et enkelt og værdifuldt forsøg værd.

Grøn morgengrød er naturens egen medicin og uden bivirkninger.

 [Ja tak – Adgang til 29 Dage med Grøn Morgenmad]

 

Er du klar til mere grønt?

Kurset løber af stablen i 29 dage og er en redningsplanke til dig. Altså dig, som ved du har brug for flere grønsager og fibre. Du får opskrifter og indkøbsliste til en uge ad gangen til grøn morgenmad. Du skal ikke selv planlægge og beslutte. Beslutningen tager du en gang for alle og så følger du indkøbslisten med ingredienser, som du kan købe i et hvilket som helst velassorteret supermarked.

Du kan endda vælge online-supermarked og få bragt det hele lige til døren.

Vil du hellere drikke dine grønsager?

Du er ikke alene om at have svært ved at forestille dig at spise grød og grønt til morgenmad. De fleste rynker på næsen til at begynde med.

Det fantastiske er, at den grønne grød kan du hurtigt forvandle til en drikkeklar smoothie. Og du behøver ikke give fuldstændig afkald på din traditionelle sunde morgenmad. En halv portion grøn morgengrød forvandlet til smoothie går fint sammen med traditionel sund morgenmad.

Så jo.

Du kan sagtens drikke dine grønsager, og få masser af vitaminer, mineraler og fibre.

Er tid nok om morgenen et problem?

Ikke at have tid nok om morgenen, kender vi alle.

Derfor kan du forberede dine grønne grød til en uge af gangen. Du afsætter en time og så har du forberedt din morgengrød til alle ugens dage.

Og du kan hurtigt forvandle den til en smoothie, som du kan tage med på farten. Så selvom du mangler tid om morgenen, kan du sagtens være med i dette onlineforløb.

På en uge kunne jeg mærke forskel

29 år med den samme grønne energigrød hver morgen.

Nej, det er ikke mig, endnu 😉

Det er en af verdens førende forskere inden for bakterier i vores tarm.  Den danske professor Oluf Borbye Pedersen har udført denne bedrift.

Tænk engang samme grønne morgengrød hver dag i 29 år.

Da jeg hørte om at have spist grøn morgenmad i 29 år, tænke jeg:

”Det bliver aldrig mig.”

Men jeg ved, at når jeg tænker sådan, må jeg ud af min komfortzone.

Så derfor stillede jeg mig selv spørgsmålet:

”Hvad nu Siff, hvis du lavede en NY grøn morgengrød hver dag i en måned, ville du så kunne spise grøn morgengrød?”

“Ja, selvfølgelig”

“En NY morgengrød hver dag vil være en skøn udfordring, der er til at gå efter.”

Som tænkt, så gjort.

Og allerede efter en uge kunne jeg mærke forskel på min fordøjelse.

I tillæg blev min hjerne mere klar og jeg følte mig friskere.

Vores hjerne elsker nemlig nyt, og den danner mange nye nerveceller, når vi udfordrer os selv. Og grøn morgengrød sammen med en mindre portion af min vanlige sunde morgenmad kunne holde mit blodsukker stabilt og jeg var mæt i 4-5 timer.

Grøn morgengrød, har forskere vist, er genial hjernemad – for mus 😉 Men mon ikke de også snart kan måle det på os mennesker.

Hvilke forandringer vil du kunne mærke?

Jeg kan desværre ikke fortælle dig, hvilke forandringer, du kommer til at mærke.

Vi er alle forskellige.

Det, jeg kan love dig, er, at du får masser af friske grønne grønsager og dine tarmes gode bakterier vil få, hvad de behøver. Derfor får du flere af de gode bakterier, som så vil optage pladsen for de mindre gode. De mindre gode tarmbakterier er der alt for mange af hos de fleste danskere. 

[ Start nu – masser af vitaminer, mineraler og fibre]

 “29 Dage med Grøn Morgenmad” er til dig:

  • Som er klar til en enkel udfordring, der giver dig masser af grønsager i et enkelt måltid
  • Som tror på, at du kan få det bedre
  • Som er villig til at spise noget andet til morgenmad, end du plejer
  • Som vil finde ud af om din krop får glæde af flere grønne grønsager
  • Som vil investere 10 minutter i dig selv hver dag (eller en time en gang om ugen)

 “29 Dage med Grøn Morgenmad” er IKKE til dig:

  • Som tror dette er en slankekur
  • Som dagligt spiser slik, kager, is og/eller meget hvidt brød og ikke er villig til at skære ned i de 29 dage
  • Som dagligt drikker sukkerholdige drikke eller alkohol og ikke er villig til at skære ned i de 29 dage

[Må bare afprøve om Grøn Morgenmad passer til min krop]

Vil jeg få proteiner nok?

Grøn morgenmad udgør omkring 20-25 % af dit daglige energibehov og energifordelingen passer til myndighedernes anbefalinger.

Hvis du plejer at spise mange proteiner til morgenmad, kan du vælge at spise en halv portion grøn morgengrød og halvdelen af, hvad du plejer at spise til morgenmad.

Hvad med kosttilskud?

Med grøn morgenmad får du mange flere vitaminer, mineraler og kostfibre, end du plejer. Derfor kan du som udgangspunkt sagtens sætte alle andre kosttilskud på ’stand by’ i de 29 dage forløbet varer.

Hvis du er i tvivl kan du rådføre dig med din læge  (f.eks ved D-vitamin eller B-12 mangel).

Du er også velkommen til at sende mig en mail.

Hvor mange køkkenredskaber?grøn morgenmad

Det eneste elektriske, du har brug for, er en blender.

Om det er en bordblender eller en stavblender er hip som haps.

Jeg benytter selv en stavblender og alle opskrifter er tilpasset stavblenderen.

Hvad skal du gøre?

Dit job i de 29 dage bliver at holde liv i din nysgerrighed og selvfølgelig spise den grønne morgengrød. Du må gerne spise den grønne grød sammen med en mindre portion traditionel morgenmad. 😉  Og selvfølgelig får du forslag til den traditionelle del af morgenmaden.

Hver gang du har spørgsmål, stiller du det inde i vores fælles gruppe på facebook, så du kan komme videre og holde snuden i dit sundhedsspor.

Så snart du har tilmeldt dig, får du opskrifter til den første uge, indkøbsliste og liste med redskaber og link til vores fælles lukkede facebook-gruppe direkte i din indbakke.

Jeg vil dog anbefale dig, ikke at gå i gang med opskrifterne før kurset begynder. Vi er et hold, vi støtter hinanden og nyder godt af alle de fordele, der er ved et fællesskab.

[ Start nu – du kan gå i gang med forberedelserne om 5 min]

Er det dig lige nu:

  • Du er nysgerrig efter at finde ud af, hvordan grøn morgenmad forbedre DIN sundhed
  • Du har besluttet at kure, detox, LCHF, palæo, 5:2, faste o.lign ikke er noget for dig
  • Du er målrettet og ønsker en sundere og bedre fordøjelse
  • Du har mod til at at give dine krop, den vigtigste næring den længes efter

[Ja det er mig – min krop vil elske masser af grønt]

Hvornår?

Onlineforløbet “29 dage med grøn morgenmad – Ny måde at styrke fordøjelsen på” begynder lørdag d. 14.oktober 2017.

Når forløbet er færdigt, ved du:

  • Om masser af grønt er godt for dig
  • Hvordan din krop belønner din vedholdenhed
  • Hvordan du hurtigt kan sammensætte sund morgenmad, som passer til dig

[Pris 279,- kr. Tilmeld dig nu og book din plads]

Hvem er Siff Holst?

Grøn morgenmad og Siff HolstJeg hedder, Siff Holst og har 22 års erfaring som gymnasielærer med fagene idræt, biologi og dans. Jeg har altid været nysgerrig efter at lære nyt, så jeg har et utal af uddannelser, kurser og selvstudier.  Alligevel blev det først i 2008 jeg kunne acceptere, at jeg var sukkerafhængig og kunne stabilisere mit eget blodsukker.

Den røde tråd i mit virke som forfattet, coach og foredragsholder har grobund i Maoriernes sundhedsbegreb Hauora, som betyder sund balance fysisk, mentalt, følelsesmæssigt, åndeligt og socialt.

Jeg har siden 2008 vejledt og inspireret mennesker i hele Danmark til at finde modet til at træde ud af den mentale osteklokke, som sukker skaber.

Med stabilt blodsukker kan alle skabe sund balance i kroppen, styre uden om livsstilsygdomme og fremme bevidsthed, kærlighed og glæde.

Du kan læse mere om mig her.

 

[Din krop vil elske dig for at give den mere grønt]

Hvornår begynder workshoppen?

Hold 1 lørdag d. 7. januar 2017 – UDSOLGT

Hold 2 lørdag d. 11. marts 2017 – UDSOLGT

Hold 3 lørdag d. 20.maj 2017 – UDSOLGT

Hold 4 lørdag d.14.oktober 2017 – Få din plads her

Hvad siger  tidligere kursister?

“Nu mærker jeg ikke noget til det lave blodsukker.

Efter 29 Dage med Grøn Morgenmad, havde jeg det meget bedre på en anden måde.”

Det var hvad John kom forbi og fortalte mig på Sund Livsstils Messe i Aarhus marts 2017.

Lad mig lige præsentere John. (En mand i sin bedste alder)

John har for 20 år siden været ude for en meget alvorlig ulykke.

For 10 år siden er han ved at stille træskoene efter en blodprop

og

for 4 år siden oplever han kronisk træthed.

Han finder ud af, at han lider af binyretræthed og kontakter en del forskellige behandlere.

Det lave blodsukker holder han i skak med Bio Crown tabletter.

Og det går egentlig meget godt.

Lige ind til sidste efterår.

Så kan han ikke styre sit blodsukker længere med kromtabletterne.

Den søde tand tager over og det hjælper ikke at styre blodsukkeret med chokolade.

Han er med i flere gruppe på facebook og bliver opmærksom på, at noget mere grønt formodentlig kan gøre en forskel.

John støder på onlineforløbet

29 Dage med Grøn morgenmad

og beslutter sig for at give det en chance.

Og lige der midt på Livsstilsmessen stråler John over hele hovedet og siger til mig,

“Nu mærker jeg ikke noget til det lave blodsukker.”

Og jeg spørger:

“Nu er det jo over en måned siden dit forløb med 29 Dage med Grøn Morgenmad sluttede. Fortsatte du bare med den grønne morgengrød?”

“Havde jeg bare gjort det.”

“Jeg fik det jo rigtig godt gennem de 29 dage.”

“Så blev det hverdag og pludselig var der gået 14 dage uden grød. Og så vendte de gamle symptomer tilbage med lavt blodsukker.”

“Men ved du hvad Siff, jeg begyndte igen og 2 dage efter, var jeg symptomfri og nu ved jeg, at jeg bare skal have mine 250 g grøn morgengrød hver dag.”

“Og forresten. Med et daglig tilskud Vita Biosa sammen med grøden, så fungerer min fordøjelse også optimalt.”

Tusind tak John, for at komme og dele din historie med mig og endnu bedre, at jeg må dele den med dig kære læser.


Jeg kan slet ikke undvære den grønne morgenmad.

Jeg har fået mere energi, min mave er blevet mindre.

Jeg har ikke så mange smerter som før ( slidgigt).

Jeg er blevet mere harmonisk.

Tove – 75 år

________________________________________________________________________________

Synes ”29 Dage med Grøn Morgenmad” har været meget inspirerende med alle de forskellige opskrifter. Og de ugentlige tips.

Alle de små ting, som jeg godt ved, men har glemt at gøre, er kommet frem i lyset. Nu gør jeg lidt ekstra. Jeg har fået mere lyst til at prøve nyt.

Min morgenmad bestod allerede af smoothie – men nok med overvægt af bær blandet med frisk ingefær, citronsaft, bladselleri, spinat og af og til lidt broccoli (alt øko). Spiser frisk koriander og persille ved siden af (Jeg har tvunget mig selv til at spise frisk koriander, til jeg kunne lide det!)

Nu er jeg pga. dit foredrag ”Fordøjelse med fornøjelse og “29 dage med grøn morgenmad“, gået over til at have mere grønt og mindre frugt og bær i mine smoothies, som faktisk er grød, jeg spiser med ske.

Jeg gider ikke mere en franskbrød med ost. Jeg vælger det som mætter i længden. Den grønne morgenmad, 2 stk Rosenrod Complex og 20 min’s morgen Qi Gong (Lee Holden på youtube) holder mit energi niveau højt, resten af dagen. 😄

Anette Abildgaard Larsen, 61 år

www.barselsmotellet.dk

________________________________________________________________________________

Tak jeg har været meget glad for onlineforløbet.

Jeg kunne være i tvivl om, jeg ville få det gjort.  Derfor var jeg specielt glad for, at det først startede nogen tid efter, at jeg havde købt det, så jeg kunne vænne mig til det mentalt.

Længden var passende.

Det var trygt og godt, at jeg kunne henvende mig til dig via FB gruppen.

Virkelig godt forarbejde fra din side. TAK!

Jeg vil absolut anbefale ”29 Dage med Grøn Morgenmad”! Fordi det er sundt, og fordi det er vejen frem.

Jeg er SÅ glad for, at du også har det åndelige med.

Jeg nyder den grønne morgenmad hver dag. Jeg er helt vild med ”Den Vikingeglade Grønne banangrød”. Den smager så skønt. En lille ting med stor effekt.

Jeg har fået mere energi og bedre samvittighed, fordi jeg spiser meget mere grønt nu.

Tusind tak for din dejlige måde at være på Siff.

Kirsten Møller, 68 år

[Selvfølgelig 29 Dage med Grøn Morgenmad er det rigtige for mig]

Gratis e-bog med fakta om og tips til stabilt blodsukker
Luk

Få gratis første del af
"Stabilt blodsukker - overskud i hverdagen"

  • Hvorfor er stabilt blodsukker livsnødvendigt?
  • Hvad er ustabilt blodsukker og hvad gør man ved det?
  • Med snuden i DIT sundhedsspor får du mere energi med NU-hedsbrev